Saturday 9 June 2012

Program Ngabang ke Rh Suyung, Rh Lunyai & Rh Sg Rian


Bekenu, 9 Jun - Robby Tandang bersama-sama PAS Kawasan Sibuti berkesempatan menziarahi 3 buah rumah panjang di sekitar kawasan Bekenu hari ini. Ziarah bersempena Gawai ini, atau lebih dikenali sebagai program "Ngabang", telah menziarahi Rh Rh Suyung, Rh Lunyai & Rh Sg Rian.

Kehadiran Robby dan rombongan ngabang disambut meriah oleh penghuni-penghuni ketiga-tiga rumah panjang ini. Salah seorang daripada penduduk rumah panjang ini menyebut bahawa kebanyakan penghuni di sini mahu melihat perubahan di Parlimen Sibuti ini dan mereka percaya, Parti Islam Se-Malaysia (PAS) mampu membawa perubahan yang lebih baik, berdasarkan kepada rekod bersih PAS di Kelantan dan Kedah.

Selain itu, mereka juga menyatakan kekecewaan mereka terhadap janji manis yang ditaburkan oleh Menteri di Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Shafie Apdal untuk memberikan RM20,000 kepada wanita di Rh Suyung pada pilihanraya lepas, tapi sehingga kini janji tersebut masih belum ditunaikan. 

Sambutan baik oleh penduduk di Bekenu jelas membuktikan bahawa rakyat sudah hilang kepercayaan kepada kerajaan BN dan yakin dengan kemampuan Pakatan Rakyat.

AYUH BERUBAH!

-ADMIN-
 

No comments:

Post a Comment